Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory ovlivňující neúspěené zařazení dětí z dětských domovů do samostatného života
Miklíková, Lucie ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu Faktory ovlivňující neúspěšné zařazení dětí z dětských domovů do samostatného života. V teoretické rovině práce shrnuje dosavadní poznatky, které se týkají ústavní výchovy a faktorů ovlivňujících proces zařazování dětí z dětských domovů do samostatného života. Práce si klade za cíl nalézt a pojmenovat faktory, které podle samotných dětí z dětských domovů způsobily, že při vstupu do samostatného života nebyly úspěšné. Dalším cílem práce je zjistit, zda lze navrhnout opatření, která by tyto faktory mohla eliminovat. Cílů práce bylo dosaženo prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření, v rámci kterého svůj životní příběh vyprávělo sedm dětí. Ty opustily Dětský domov dolní Počernice před více než jedním rokem. Jejich vstup do samostatného života přitom bylo možné podle zvolených kritérií kvalifikovat jako neúspěšný. Bylo zjištěno, že mezi faktory ovlivňující neúspěšné zařazení dětí z dětských domovů do samostatného života patří podle dětí samotných návrat k jejich původním rodinám, nedostatek finančních prostředků, absence zaměstnání a bydlení a chybějící personální podpora. Na základě těchto zjištění jsou v práci pro každou oblast zvlášť uvedena konkrétní doporučení. KLÍČOVÁ SLOVA Dětský domov, dítě, osamostatnění, podpora, neúspěch, doporučení.
Adolescentní psychosociální moratorium současné mládeže
RADOMSKÁ, Věra
Téma bakalářská práce se nazývá Adolescentní psychosociální moratorium současné mládeže. Cílem této práce je zprostředkování vhledu do životního kontextu mladých dospělých (rodin mladých dospělých), kteří setrvávají v původní rodině. Teoretická část je věnována charakteristice období adolescence v kontextu různých vývojových teorií, podrobnému popisu problematiky adolescentního psychosociálního moratoria a jeho vědeckého výzkumu. Dále objasňuje význam rodiny v životě adolescenta a způsoby jeho emancipace. Praktická část prezentuje výsledky kvalitativní výzkumné strategie, které byly získány pomocí metody hloubkového rozhovoru. Výzkumným šetřením byly zjištěny důvody setrvání mladých dospělých v jejich původní rodině.
Spokojenost dospívajících s životem v doplněné rodině ve vztahu k zahájení samostatného života
Barborová, Jana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
This thesis deals with adolescence of individual in the context of a family milieu of step family. It is focused on perceiving of contentment of an adolescent with his life in a step family as a determinant in relation to the start of independent life. The thesis consists of theoretical and empirical character. The introduction deals with the theoretical anchoring of each key concept. Individual chapters are dedicated to the step family concept definition. This is done from point of view of terminology, meaning of content, typology and related problems, theoretical framework of adolescence process and definition of basic theoretical life-satisfaction concept. The empirical part is devoted to the quantitative survey which was carried out through a questionnaire survey. The aim of this research was to find out whether the satisfaction/dissatisfaction of adolescent with the life in a step family influences the tendency to start an independent life. Key words: Stepfamily, adolescent, well - being, become independent
Názory obyvatel na dopady osamostatnění obce Držovice v oblasti kvality života
Kolečkář, Vít
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jak osamostatnění obce Držovice ovlivnilo její obyvatele v oblasti kvality života. Výsledky rozšiřují poznatky o této problematice a mohou pomoci obyvatelům ostatních obcí, kteří o osamostatnění uvažují. Průzkum je proveden formou kvantitativního výzkumu, metodou dotazování a jako technika bude použit dotazník.
Absolventky VŠ, jejich pracovní aspirace a představy o rodinném životě
Krucká, Zuzana ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato práce se zabývá absolventkami vysokých škol, jejich pracovními aspiracemi a představami o rodinném životě. V teoretické části je nejprve nahlédnuto na vysokoškolské vzdělání českých žen z hlediska historického vývoje a také na současnou situaci v českém terciárním vzdělávání v souvislosti s počty studujících žen. Dále je věnována pozornost vzdělanostním aspiracím žen a jejich motivaci k vysokoškolskému studiu. Vysokou školu studentky obvykle ukončují během životního období, které je dle vývojové psychologie označováno jako mladá dospělost. Práce se tedy zabývá přechodem mladých lidí do dospělosti a popisuje specifika tohoto období z pohledu ženy. Mladí lidé především vstupují do pracovního života, přijímají svou novou pracovní roli a osamostatňují se od rodiny. Od ženy je také očekáváno, že se po ukončení studia stane matkou. Dnešní absolventky vysokých škol tedy musí velmi často řešit problém harmonizace jejich pracovní a mateřské role. V praktické části práce jsou předloženy názory čtyř mladých absolventek vysoké školy. Jejich postoj k naplňování úkolů tohoto životního období byl zjišťován prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Ženy popisovaly především období studia vysoké školy a jejich motivaci ke studiu. Dalšími tématy rozhovoru byl moment ukončení studia a jejich vstup do pracovního života. Na závěr byl zjišťován průběh procesu osamostatňování se těchto žen od rodičů a představy o budování jejich vlastní rodiny, o jejich mateřské roli a možnostech sladění této role s jejich pracovními aspiracemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.